fbpx

IMG_0016Neesham Balton, die direkteur van die Ahmed Kathrada Stigting, maak verlede week die stelling dat skole laboratoriums van nasiebou behoort te wees en nie sogenaamde enklaves van apartheiddenke nie. Volgens Balton is dit onaanvaarbaar dat ouers daarop aandring dat hul kinders die voorreg moet hê om aan hul eie kultuur blootgestel te word, sodat hul kultuur oorgedra en behou kan word. Hierdie wens om kultuur in stand te hou word dan in dieselfde asem as apartheidsdenke afgemaak.

Hierdie uitsprake het gevolg nadat swart ouers by ‘n privaatskool buite Pretoria verlede week gekla het oor die indeling van kinders in klasse. Afrikanerkinders is klaarblyklik hoofsaaklik by ander Afrikanerkinders in klasse ingedeel. Intussen blyk dit dat die skool eerder besluit om kinders volgens rasse gelykop in klasse te verdeel om ‘n herhaling van hierdie kamma-kontroversie te voorkom. Dit kom meer op geforseerde integrasie en uiteindelik kulturele assimilasie.

Ons sien toenemend in Suid-Afrika hoe enige poging van Afrikaners om hul kultuur te behou en te bevorder as rassisme en apartheidsdenke gebrandmerk en tot ‘n klas van verwerplikheid gerangeer word.

Die Afrikanerkultuur is die afgelope twee dekades toenemend uit die openbare sfeer weggeneem en tot private ruimtes beperk. Die afgelope tyd is die aanslag op Afrikaneronderwys egter besonder fel. Geen volk kon nog ooit oorleef sonder behoorlike kultuuroordrag op skoolvlak nie. Indien ‘n volk se kultuur uit die onderwys gerangeer word, is dit ‘n kwessie van tyd voordat volledige assimilasie intree en kulturele dade en tradisies slegs in geskiedenisboeke voortleef. Vra maar die talle volkere wat voor die koms van Westerlinge in plekke soos die VSA en Kanada geleef het. Daar bly vandag weinig van hierdie mense se tale en kulture oor omdat kinders op ‘n stadium geforseer is om in Engels skool te gaan en omdat kultuuroordrag verbied is.

In Suid-Tirool in die Noorde van Italië is die klein Tiroolse minderheid gedurende die 1930’s en 1940’s onderwerp aan ‘n Italianiseringsprogram waartydens kinders verplig is om in Italiaans skool te gaan. Kultuuroordag is bykans onmoontlik gemaak. Die Tirolers het egter vasgebyt en ‘n soort van guerilla-onderwysstelsel is geïmplementeer waar kinders in die geheim in hul moedertaal, Duits, onderrig is en waar kultuur en tradisies oorgedra is. Die Suid-Tirolers is vandag een van die mees kultuurvaste volkere in Wes-Europa.

Die manier waarop die linkse Ahmed Kathrada Stigting, ander linkse kommentators en selfs die Gautengse Onderwysdepartement verlede week ‘n kontroversie opgedis het, behoort vir Afrikaners ‘n voorsmakie te wees van wat vir ons in die toekoms voorlê. Staatskole se kurrikulum is reeds om die minste te sê vyandiggesind teenoor Afrikaners. Ook ons handjievol privaatskole sal toenemend in die visier van die bende wat Afrikanerkultuur wil vernietig, wees.

Wat staan Afrikaners wat glo in die behoud van ons eie kultuur, geloof, taal en tradisies te doen? Privaat Afrikanereie onderwys moet versterk word. Ouers moet groter verantwoordelikheid in hul kinders se opvoeding en kulturele onderrig neem en deur konsentrasie moet ruimtes geskep word waar ons domineer en dus op openbare ruimtes vir ons kultuur aanspraak kan maak.