fbpx

Left symbolsOns kan seker vasstel dat dit wat algemeen as links beskryf word, of “polities korrek” vandag eintlik orals in die Westerse wêreld die botoon voer. Linkses sal dit natuurlik ontken, want hulle sien hulleself as vegters teen die magtiges en die onderdrukkers, en vir gemarginaliseerde minderhede. Dié siening was dalk etlike dekades gelede korrek gewees, maar wêreldwyd is die linkses sedert die einde van die Tweede Wêreldoorlog op ‘n segetog wat hoogstens plek-plek en tydelik gestuit is. Die een hoofrede hoekom linkses die oorlog kon wen, was dat regses moreel bankrot was na twee wêreldoorloë wat oor “regse” sake soos nasionalisme en nasionale belang geveg is en op ‘n wêreldwye ramp en die vernietiging van die ou orde uitgeloop het. Ten spyte daarvan dat die kommunisme, waar dit geheers het, erger vergrype gepleeg het as regse regimes, kon linkses in die Weste dit regkry om die aandag daarvan af te lei en uit ‘n posisie van die gewaande morele hoërgrond die samelewing te omvorm.

Die ander hoofrede was dat hulle inderdaad skynbare antwoorde op die vraagstukke van die tyd gehad het en die beter argumente kon lewer. Die beskerming van minderhede of groepe wat werklik benadeel was, die beskerming van die omgewing, wêreldvrede, beter verhoudinge tussen verskillende rasse en volke, maatskaplike hulp vir armes en beter lewensomstandighede vir die werkers en ontwikkelingshulp vir die sogenaamde Derde Wêreld was alles sake wat die hoofstroom aangegryp het en in beginsel moreel goed en reg was. Enige beweging wat veg vir die regstelling van dinge wat verkeerd loop, besit die morele hoërgrond en kan met die regte argumente en lobby-arbeid uiteindelik oortuig.

Enige beweging wat veg vir ‘n morele saak bereik egter ‘n punt waar hulle hulle hul doelwitte bereik het en te behoort ontbind. Nadat alle aanvanklike doelwitte bereik is, soos gelyke regte vir vroue (in die Weste oor die algemeen) of vir swart mense (in die VSA spesifiek), die inbring van maatreëls om die omgewing te beskerm, die onafhanklikheid van voormalige kolonies, die ontstaan van internasionale verdrae en organisasies ensovoorts, het die progressiewe beweging egter nie daarmee volstaan nie en hulle beperk tot die monitering daarvan nie, hulle het dit net as ‘n stap beskou om nou aan ‘n meer omvattende verandering van die samelewing te werk. Hulle het van ‘n posisie as avant-garde tot een van hoofstroom wat met politieke mag beklee is, verander. Nou het die volgende fase gevolg en is die doelpale geskuif. Dit was nie meer genoeg dat voorheen gemarginaliseerde groepe soos vroue of swartmense as gelyke aanvaar is en wetgewing hulle beskerm nie, nou moes hulle deur middel van staatsinmenging op elke denkbare vlak bevoordeel word. Verder is nuwe minderhede wat nou tot hulle reg moes kom ontdek, soos mense met afwykende seksuele voorkeure of dwelmgebruikers. Op die terrein van die staatkunde was goeie samewerking van state en die vorming van internasionale organisasies nie meer genoeg nie, nou moes ‘n utopiese wêreldregering gebou word, met die Europese Unie of die Afrika-Unie as boublokke. Dit was ook nie meer genoeg dat voormalige kolonies nou ook op gelyke vlak met die ouer state en volke staan nie, die erfenis en politieke denke van die Weste moes tot niet gemaak word omdat, volgens linkse logika, onderdrukking en uitbuiting inherent deel van die blanke Weste is. Die Christendom is ’n hoofteiken van dié kulturele revolusie, want dit is die fondasie van die Westerse beskawing.

Die linkses sit nou in die sentrums van mag en beheer lankal die debat, maar hulle het die morele hoërgrond verloor. Daar word nie eens meer debatte gevoer nie, maar die wat ander opinies het word stilgemaak en geboelie. Die eertydse vegters vir verdraagsaamheid, oop debat en vir die onderdruktes het nou self die onderdrukkers en sensors geword. Hulle magsgreep lyk onaantasbaar en hulle stoom voort op die suksesse wat behaal is. Die linkse hegemonie staan egter op voete van klei. Die voete van klei is die gebrek aan argumente en aan werklike vraagstukke wat tot die meerderheid spreek. Die bevryding van onderdrukte volke was moreel reg, die tyd was daarvoor ryp en dit het ‘n magtige golf geword. Die stryd vir ‘n “gay-huwelik”, vandag se linkse gunstelingsprojek daarteenoor is ‘n armsalige en kunsmatige debat wat deur radikale meningsvormers en talle opportuniste op die swygende meerderheid wat ander probleme het, afgedwing word, om maar net een voorbeeld te noem.

Die tyd is nou ryp vir behoudendes om, soos die linkses sowat 70 jaar gelede, as nuwe avant-garde na vore te kom en die morele hoërgrond deur beter argumente te beset en om antwoorde op vandag se vraagstukke te gee.